Forum projektu Arda
Administrator
Wacham się czy wprowadzić coś takiego, bo wtedy umiejętności gracza zależałyby od jego możliwości finansowych, a złota zawsze każdy miał za dużo. Może lepiej wprowadzić system taki jak w Baldur's Gate - za zdobyty poziom otrzymuje się punkty, które wymienia się na rozwój umiejętności. Te punkty dzieliłyby się na pkt cech (siła, zręczność itp) oraz pkt umiejętności, czyli walki, kowalstwa...Co Wy na to?
Offline
Użyszkodnik
Dobry pomysł. Można wprowadzić też coś takiego że szkolić się będzie można raz dziennie w jednej określonej dziedzinie, i to max. do 3 pkt. Przykładowo dzisiaj cwiczę siłę, jutro zręczność. Ale to taki pomysł na szybko wymyślony, nie wiem jakby to się miało do mechaniki gry
Offline
Administrator
Sannah napisał:
Dobry pomysł. Można wprowadzić też coś takiego że szkolić się będzie można raz dziennie w jednej określonej dziedzinie, i to max. do 3 pkt. Przykładowo dzisiaj cwiczę siłę, jutro zręczność. Ale to taki pomysł na szybko wymyślony, nie wiem jakby to się miało do mechaniki gry
Mnie się podoba.
Offline
A gdyby zamiast budynku w którym można się szkolić, wprowadzić system mistrzów i uczniów? A mianowicie, aby nauczyć się jakiejś umiejętności trzeba dogadać się z kimś kto jest w niej biegły i za odpowiednią cenę mistrz przekazałby swoją wiedzę.
Rodzi się tylko pytanie: jak nauczyć ma się mistrz? No cóż, alternatywą dla tych którzy są mistrzami, albo nie chcą się uczyć od mistrzów jest ćwiczenie się w czasie walk z potworami czy innymi ludźmi.
Offline
Może żeby uzyskać jakąś umiejętność (nie statystyki) to trzeba by było uczestniczyć w jakiejś mini sesji - np: łucznik, aby zdobył umiejętność łucznictwo, musiałby powiedzmy wybrać się do jakiegoś miejsca x i zabić jakiegoś zwierzaka y. Oczywiście wszystko to rozgrywane byłoby w formie sesji z jakimiś osobami wybranymi do tego...
Offline
Nie wszyscy na to polecą. W formie walk najlepsza opcja moim zdaniem i dodatkowo takie ćwiczenia samemu sobie. Wszak wiadomo, że najlepiej się rozwijać walcząc z kimś. Pokonany również dostawałby jakieś znikome do statystyk.
Co do szkółki.
1) 50% szans - 1pkt do statystyki
2) 34% szans - 2pkt do statystyki
3) 10% szans - 3pkt do statystyki
4) 5% szans - 4pkt do statystyki
5) 1% szans - 10pkt do statystyki
Czyli losowe przyznawanie premii do wybranej cechy, którą chcemy trenować.
Oczywiście trenujemy raz dziennie motywując to ciężką pracą jaką wykonaliśmy.
Gdzie 5) Napisze się, że nauczyłeś się nowego unikalnego ataku, bądź parowania.
Dla każdej opcji opisy zrobić mogę ^^
Pytania?
Offline
Użyszkodnik
Hmmm... jeszcze mam pomysł by trening trwał określoną ilość czasu np. 1 reset.
Offline
Eldandor napisał:
A gdyby zamiast budynku w którym można się szkolić, wprowadzić system mistrzów i uczniów? A mianowicie, aby nauczyć się jakiejś umiejętności trzeba dogadać się z kimś kto jest w niej biegły i za odpowiednią cenę mistrz przekazałby swoją wiedzę.
Rodzi się tylko pytanie: jak nauczyć ma się mistrz? No cóż, alternatywą dla tych którzy są mistrzami, albo nie chcą się uczyć od mistrzów jest ćwiczenie się w czasie walk z potworami czy innymi ludźmi.
Jak juz Aragorn napisal, kazdy mial duzo zlota, a wiec to by sie nie sprawdzalo...
Ja natomiast proponowalbym nauczania sie w trakcie walk, kradziezy, wykonywania przedmiotem (na przyklad walczac lukiem zdobywaloby sie zrecznosc i umiejetnosc poslugiwania sie lukiem)
Ostatnio edytowany przez Selvetarm (2008-05-06 11:17:07)
Offline
Administrator
Z tym mistrzem i uczniem można coś zrobić. Np. Mistrzem byłby jakiś NPC i u niego wymieniałoby się punkty na daną umiejętność.
Offline
Mistrz-uczeń? Bardzo chętnie. Ale takie relacje nie na umiejętności, ale na jakieś cechy, przydomki, które będą nadawane przez MG za klimatyczną sesję. Dobrą sesję! I zaznaczam to nie mój pomysł ;P
Offline
Użyszkodnik
Utrudnianie sobie życia na siłę Tak trochę, moim zdaniem
Offline
Selvetarm napisał:
Jak juz Aragorn napisal, kazdy mial duzo zlota, a wiec to by sie nie sprawdzalo...
Chodziło mi o połączenie tego z ograniczeniem co do poziomu nauczania w danym dniu. Aby uczeń osiągnął poziom mistrza nie wystarczyłoby tylko mieć pieniądze, ale też czas... A tam, nie chce mi się tłumaczyć
Offline
Nie wiem czy o to chodziło wcześniej, bo nie chce mi się myśleć zaraz po szkole, ale ja bym proponował coś takiego, że na każdym poziomie dostaje się np. 5 pkt umiejętności, idzie się do nauczyciela i tam się te punkty rozdziela za drobną opłatą (czyli coś w stylu Gothica).
Offline
Administrator
Tivox napisał:
Nie wiem czy o to chodziło wcześniej, bo nie chce mi się myśleć zaraz po szkole, ale ja bym proponował coś takiego, że na każdym poziomie dostaje się np. 5 pkt umiejętności, idzie się do nauczyciela i tam się te punkty rozdziela za drobną opłatą (czyli coś w stylu Gothica).
Mnie wcześniej chodziło dokładnie o to!
Offline